Ремонт ресорної підвіски автобусів та вантажних авто

Ремонт ресорної підвіски автобусів та вантажних авто

ресорна підвіска вантажного автомобіля:
1 - вушко ресори; 2 - гумова втулка, 3 - кронштейн; 4 - втулка, 5 - болт; 6 - шайба; 7 - палець; 8 - гумові втулки; 9 - шайба пружинна; 10 - гайка; 11 - кронштейн; 12 - втулка гумова; 13 - втулка; 14 - пластина сережки; 15 - болт; 16 - хомут; 17 - корінний лист; 18 - листи ресори; 19 - додаткова ресора; 20 - драбина; 21 - накладка; 22 - задній міст; 23 - амортизатор; 24 - гумова подушка; 25 - лонжерон рами
 
В конструкції більшості вантажних автомобілів, причепів і автобусів застосовуються залежні підвіски на поздовжніх напівеліптичних листових ресорах. У вантажних автомобілях і автобусах навантаження на задній міст може змінюватися в значних межах залежно від маси перевезеного вантажу і кількості пасажирів. Тому ресорна підвіска заднього моста, крім основної ресори, містить додаткову - підресорник. Основна ресора середньою частиною кріпиться за допомогою спеціальних хомутів - драбин - до балки моста. Кінці ресори кріпляться до рами автомобіля за допомогою спеціальних кронштейнів. Оскільки довжина ресори при її прогині змінюється, один з кінців ресори повинен мати можливість поздовжнього переміщення щодо рами. З цією метою застосовують спеціальні кронштейни з хитної сережкою, ковзаючі і еластичні опори.
Підресорник має менше число листів, ніж основна ресора. У середній частині він також кріпиться до балки моста, звичайно зверху основний ресори, а його кінці не кріпляться до рами. На рамі, навпаки плоских решт підресорник, встановлюють наполегливі кронштейни. Коли автомобіль не навантажений, працює тільки основна ресора. При певному навантаженні основна ресора прогинається так, що кінці підресорник впираються в кронштейни, і ресори починають працювати спільно. При цьому сумарна жорсткість підвіски збільшується.
 
У даному розділі наведено приклад ремонту задньої підвіски автомобіля Hyundai HD72:
При діагностиці був виявлений сильний знос втулок і пальців ресор, а так само самого вуха ресорного листа. Це стало наслідком відкладання своєчасного ремонту та відсутності мастила між пальцем і втулкою.
На фото наведеному нижче чітко видно до якої міри зношений палець:
Не вдалося врятувати і кронштейни ресор, були замінені всі 4 шт
 
Замінено 2 корінних листа задніх ресор і 6 втулок з пальцями:
Одну сережку довелося замінити на нову, інша піддалася реставрації:
 
Після цього ресорні пакети були встановлені назад на автомобіль: